Υπόμνημα προς τον Πρωθυπουργό της Ελλάδος κ. Κυριάκο Μητσοτάκη

writing-1149962_1920Αξιότιμε κ. Πρωθυπουργέ,

Είναι γνωστό ότι βρισκόμαστε στο στάδιο εφαρμογής ενός δύσκολου για το μέλλον της χώρας μας οικονομικού και δημοσιονομικού προγράμματος που θα αποβλέπει στην σταθεροποίηση της οικονομίας και την επίτευξη ορισμένων στόχων που έχουν επιβληθεί από τα σκληρά μνημόνια.

Το ζητούμενο όμως είναι εάν από την εφαρμογή των μέτρων που μας έχουν επιβληθεί από τα μνημόνια θα ανάκαμψη τελικά η οικονομική δραστηριότητα και θα ανοίξει ο δρόμος εξόδου από την κρίση.

Επίσης εάν θα δοθούν ευκαιρίες για να ανακάμψουν οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις και η επιχειρηματικότητα γενικότερα και να δημιουργηθούν νέας ανταγωνιστικές μονάδες.

Πιστεύουμε όμως κ. Πρωθυπουργέ, ότι με τις μεγάλες προσπάθειες που θα καταβάλετε εσείς και η Κυβέρνηση σας θα υπάρξει Αναπτυξιακή πορεία της χώρας και χαλάρωση της ασφυκτικής πολιτικής λιτότητας της οικονομίας και ιδιαίτερα των ΜΜΕ οι οποίες περνάνε μια περίοδο μεγάλων προβλημάτων.

Από πλευράς της Ομοσπονδίας μας και για να επιτευχθούν οι Κυβερνητικοί στόχοι θέλουμε να καταθέσουμε τις κατωτέρω προτάσεις για την ανάπτυξη της χώρας.

Χρειάζεται αλλαγή της Φορολογικής Πολιτικής. Το φορολογικό σύστημα που εφαρμόζεται σήμερα στερείται Αναπτυξιακής προοπτικής. Αντίθετα η πολιτική του χαρακτηρίζεται ως φοροεισπρακτική. Παράλληλα το φορολογικό σύστημα αποθαρρύνει κάθε προσπάθεια επενδύσεων στην χώρα μας λόγω των υψηλών φορολογικών συντελεστών. Από την άλλη πλευρά η τραγική έλλειψη ρευστότητας στην αγορά λόγω και της αρνητικής στάσης των τραπεζών να χρηματοδοτήσουν με προσιτούς όρους της ΜΜΕ έχει ως αποτέλεσμα την μείωση του τζίρου και την αναγκαστική παύση πληρωμών προς στα ασφαλιστικά ταμεία και την εφορία.

Χρειάζεται ως εκ τούτου κ. Πρωθυπουργέ, σχέδιο ανασυγκρότησης της Ελληνικής οικονομίας με ισχυρά κίνητρα για επενδύσεις και την επιβίωση των ΜΜΕ και της επιχειρηματικότητας γενικότερα. Εκτός από την μελέτη ενός νέου Φορολογικού συστήματος η Κυβέρνηση πρέπει να σταθεί στο μεγάλο θέμα που είναι το Ασφαλιστικό των ΜΜΕ.

Η απόφαση των 120 δόσεων είναι σωστή αλλά θα πρέπει να αναμορφωθεί προς το καλύτερο ώστε να δίνεται μεγαλύτερη ευκαιρία να ρυθμίσουν τις εισφορές τους. Η ταυτόχρονη καταβολή τρεχουσών και καθυστερούμενων εισφορών δημιουργεί πρόβλημα αδυναμίας καταβολής τους.

Η Ομοσπονδία μας έχει προτείνει για τις καθυστερούμενες εισφορές να παγώσει η οφειλή και να αναζητηθεί από τους οφειλέτες κατά την συνταξιοδότηση. Έτσι και τα ασφαλιστικά ταμεία θα ανασάνουν με την εισροή καθυστερούμενων οφειλών και οι οφειλέτες θα μπορέσουν να ανταποκριθούν στις υποχρεώσεις τους.

Εκτός των ανώτερων και την αναμόρφωση του φορολογικού συστήματος πρέπει να επιδιωχθεί περιορισμός της παρασιτικής οικονομίας όπως Παραεμπόριο-Λαθρεμπόριο κλπ.

Επίσης για την ανάπτυξη της Εθνικής Οικονομίας θα πρέπει να δοθεί ειδικό βάρος στον τομέα Τουρισμού, Ναυτιλίας και Διαχείρισης Κοινοτικών Πόρων, ΕΣΠΑ κλπ.

Αξιότιμε κ. Πρωθυπουργέ,

Θα θέλαμε να επισημάνουμε την ανάγκη θεσμοθέτησης υφυπουργείου ΜΜΕ που επανειλημμένα έχουμε ζητήσει μέχρι σήμερα.

Καθόσον αφορά τέλος την τουριστική και ναυτιλιακή ανάπτυξη του Νόμου Θεσσαλονίκης και της Βόρειας Ελλάδας επισημαίνουμε την ανάγκη να γίνουν μεγάλα έργα υποδομών που είναι:

Α. Αποπεράτωση του έργου του Μετρό που από πολλά χρόνια το περιμένει ο λαός της Θεσσαλονίκης και οι επιχειρήσεις.

Β. Ολοκλήρωση της περαιτέρω επέκτασης του χώρου του αεροδρομίου Μακεδονία για προσγείωση μεγάλων αεροσκαφών. Αυτό ενισχύει τον συνεδριακό τουρισμό και όλες τις μορφές τουρισμού.

Γ. Πρέπει να προγραμματιστούν και να γίνουν Ναυτιλιακά έργα για να ανθίσει η Ναυτιλία και να γίνει ο λιμένας Θεσσαλονίκης διαμετακομιστικό κέντρο της Νότιο-Ανατολικής Ευρώπης. Η αναβάθμιση του λιμένα της Θεσσαλονίκης θα γίνει με την πραγματοποίηση των απαραίτητων έργων ανάπλασης και εκβάθυνσης του λιμανιού για να δοθεί η δυνατότητα προσέλκυσης μεγάλων πλοίων και κρουαζιερόπλοιων. Άμεση ολοκλήρωσης της κατασκευής της έκτης προβλήτας του λιμένα Θεσσαλονίκης.

Δ. Ιδιαίτερη έμφαση δίνουμε στην δημιουργία Επισκευαστικής βάσης πλοίων – καρνάγιο στην Περιφερειακή Ενότητα της Θεσσαλονίκης καθώς θα μπορεί να εξυπηρετεί πλοία που βρίσκονται στο Βόρειο τμήμα του Αιγαίου και θα ενισχύσει τον ρόλο της Θεσσαλονίκης ως πύλης εισόδου προς τα Βαλκάνια.

Ε. Δημιουργία Διεθνούς Ναυτιλιακής Σχολής – Ακαδημίας στην Περιφερειακής Ενότητας Θεσσαλονίκης. Γίνεται ιδιαίτερη αναφορά στην εξέλιξη των ναυτιλιακών και σχετικών σπουδών στην Θεσσαλονίκη και στην Βόρεια Ελλάδα. Οι προοπτικές ανάπτυξης της γαλάζιας οικονομίας δημιουργούν την ανάγκη για περισσότερο εξειδικευμένο ανθρώπινο – μάνατζερ δυναμικό που θα μπορεί να ανταποκριθεί στα τωρινά και μελλοντικά δεδομένα του ναυτιλιακού τομέα.

Ζ. Σιδηροδρομική σύνδεση λιμένα Θεσσαλονίκης με Βόρεια Ευρώπη. Το μοναδικό κομμάτι που υπολείπεται και πρέπει να κατασκευαστεί είναι Θεσσαλονίκη – Σκόπια.

Η. Πρέπει να γίνουν και αλλά μεγάλα τουριστικά έργα που θα αυξήσουν το τουριστικό συνάλλαγμα και θα κάνουν την Θεσσαλονίκη πόλο έλξης τουριστικού ρεύματος.

** Δημιουργία Διεθνούς Ιπποδρομιακού Κέντρου Θεσσαλονίκης.

Ένα πολύ μεγάλο τουριστικό έργο είναι η δημιουργία του Διεθνούς Ιπποδρομιακού Κέντρου στην Περιφερειακή Ενότητα Θεσσαλονίκης. Υπάρχουν σήμερα οι προοπτικές και με μια καλή διάθεση του Υπουργείου να γίνει το Διεθνές Ιπποδρομιακό Κέντρο της Θεσσαλονίκης ώστε να αυξηθεί παρά πολύ ο τουρισμός και το τουριστικό συνάλλαγμα. Άλλωστε είναι ένα ζήτημα που θα προβάλει την Θεσσαλονίκη και θα την κάνει γνωστή σε όλον τον κόσμο. Υπάρχουν θετικές εισηγήσεις από όλους τους φορείς της Θεσσαλονίκης.

Θ. Σε περιφερειακό επίπεδο θα μπορούσαμε να βοηθήσουμε στην προώθηση εφαρμογής του 12μηνου Εναλλακτικού Τουρισμού, που είναι επιδίωξή σας, με την διαμόρφωση συγκεκριμένης πρότασης για ορισμένες περιοχές (ανεπτυγμένες ή όχι, π.χ. Χαλκιδική) λαμβάνοντας υπ΄ όψιν τα ιδιαίτερα τοπικά χαρακτηριστικά τους, που θα μπορούσε να λειτουργήσει πιλοτικά και για άλλες περιοχές.

Ι.  Στην πόλη της Θεσσαλονίκης παραμένουν «αδιατήρητα» πολλά σημαντικά ιστορικά «Διατηρητέα» κτίρια λόγω της μεγάλης δυσλειτουργίας των υπηρεσιών που είναι αρμόδιες για την αδειοδότηση που απαιτείται για την αποκατάστασή τους, κάτι που αποτρέπει τους ενδιαφερόμενους επενδυτές να επενδύσουν στην επανάχρησή τους πράγμα που θα τους έδινε νέα ζωή.

Μπορούμε να επισημάνουμε τα προβλήματα αυτά και να προτείνουμε τρόπους με τους οποίους θα μπορούσε να επισπευτεί η διαδικασία αδειοδοτήσεων. Πολλές φορές για τους παραπάνω λόγους εμποδίζεται η ένταξή τους στο ΕΣΠΑ ή άλλα χρηματοδοτικά προγράμματα, παρ’ όλο που υπάρχουν Επιχειρηματικά Σχέδια, λόγω των μεγάλων καθυστερήσεων.

Τέλος κ. Πρωθυπουργέ,

Θέλουμε να πιστεύουμε ότι οι προτάσεις μας θα αποτελέσουν μια καλή αρχή συνεργασίας και σας διαβεβαιώνουμε ότι η Ομοσπονδία μας θα βρίσκεται πάντοτε στο πλευρό σας και θα σας στηρίζει με όλες της τις δυνάμεις σε κάθε προσπάθεια σας για το καλό του τόπου, των Επιχειρηματιών και του Ελληνικού Λαού.

Για την ΠΟΕΤΝ

Ο Πρόεδρος, Ιωάννης Μανδρίνος

Ο Γεν. Γραμματέας, Μπανταλί Αντάρ